Anasayfa / SOSYAL GÜVENLİK KURUMU (SGK) / SGK TAKİP VE ZAMANAŞIMI GENELGESİ

SGK TAKİP VE ZAMANAŞIMI GENELGESİ

KONU BAŞLIKLARI (*)

DÖRDÜNCÜ KISIM

İflas ve Zamanaşımı

1. İflas yolu ile takip.

2. İflasın ertelenmesi

3. Zamanaşımı

3.1. Zamanaşımının kesilmesi

3.2. Zamanaşımını kesen haller

3.3. Zamanaşımının işlememesi

YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN GENELGE VE GENEL YAZILAR..

MALİ DURUM BİLDİRİM FORMU

—————————————————

DÖRDÜNCÜ KISIM

İflas ve Zamanaşımı

1. İflas yolu ile takip

6183 sayılı Kanun hükümlerine göre yürütülen icra takibine rağmen Kurum alacağı tahsil edilemediği takdirde, bu Kanunun 100 üncü maddesine göre Kurum alacağının tahsilini temin için devreye İcra İflas Dairesi girmekte, İcra ve İflas Kanunu hükümlerine göre Kurum borçlusunun mallarının tasfiyesi iflas masası oluşturulmak suretiyle yürütülmektedir.

Sosyal Güvenlik Kurumunca 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanununa Göre Kullanılacak Yetkilere İlişkin Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde; “Kurum alacaklarının tahsili için açılmış bulunan takibin, 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümleri dairesinde iflas yolu ile takibe dönüştürülmesi alacaklı ünitece istenir.” hükümleri yer almaktadır.

Bu hükümlere göre, cebren tahsil şekilleri arasında gerekli şartlar bulunduğu takdirde borçlunun iflası ilgili ünitece istenilebilecektir.

2. İflasın ertelenmesi

İcra ve İflas Kanununun ‘Erteleme Tedbirleri’ başlıklı 179/a maddesi ile; iflasın ertelenmesine karar veren mahkemenin, şirketin veya kooperatifin malvarlığının korunması için gerekli her türlü tedbiri, iyileştirme projesini de göz önünde tutarak alacağı, mahkemenin erteleme kararı ile birlikte kayyım atanmasına karar vereceği, mahkemenin yönetim organının yetkilerini tümüyle elinden alıp kayyıma verebileceği gibi yönetim organının karar ve işlemlerinin geçerliliğini kayyımın onayına bağlı kılmakla da yetinebileceği, iflasın ertelenmesi kararında kayyımın görev ve yetkilerinin ayrıntılı olarak gösterileceği, mahkemenin erteleme kararının hüküm fıkrasını 166 ncı maddenin ikinci fıkrasındaki usulle ilan edeceği ve gerekli bildirimleri yapacağı,

Aynı Kanunun ‘Erteleme Kararının Etkileri’ başlıklı 179/b maddesi ile de, erteleme kararı üzerine borçlu aleyhine 6183 sayılı Kanuna göre yapılan takipler de dahil olmak üzere hiçbir takibin yapılamayacağı ve evvelce başlamış takiplerin duracağı, bir takip muamelesi ile kesilebilen zamanaşımı ve hak düşüren müddetlerin işlemeyeceği,

hükme bağlanmıştır.

Bu nedenle, iflasın ertelenmesi kararı verilmesinden sonra, erteleme kararı verilen borçlu ile sınırlı olmak üzere hiçbir icra takip işlemi yapılmayacaktır. Ancak iflasın ertelenmesi kararı verilmeden önce yapılmış olan hacizler ile diğer takipler kaldırılmayacaktır.

İflasın ertelenmesi süresi bitiminde mahkemeden yeni bir erteleme kararının verilip verilmediğinin sorulması  gerekmektedir.

Öte yandan, 6183 sayılı Kanuna göre uygulanan ihtiyati haciz de takip yöntemlerinden biri olduğundan, borçlu hakkında erteleme kararının bulunması halinde ihtiyati haciz de dahil olmak üzere hiçbir takip yöntemi uygulanmayacaktır.

Ancak, tüzel kişilik hakkında verilen gerek iflas erteleme kararı gerekse iflas kararı,  tüzel kişiliğin kanuni temsilcileri, limited şirket olması halinde kanuni temsilciler ve ortakları hakkında takip yapılmasına engel teşkil etmemektedir. Dolayısıyla şirket hakkında iflasın ertelenmesi kararı verilmiş, ya da  iflas kararı verilmiş  olunması halinde şirket müdürleri, yönetim kurulu üyeleri, kanuni temsilcileri, üst düzey yöneticileri ile ortakları hakkında cebri icra işlemlerine devam edilerek Kurum alacağı tahsil edilecektir. Ancak, limited şirketin iflası halinde limited şirket ortakları hakkında icra takibi yapılabilmesi için Kurum alacağının iflas masasından tahsil edilemeyeceğinin anlaşılması gerekmektedir.

Borçlunun iflas etmesi halinde ise Kurum alacağını iflas masasına kaydedilmesi için, alacağımıza ilişkin bilgiler iflas masasına gönderilir.

3. Zamanaşımı

5510 sayılı Kanunun 93 üncü maddesi hükmü gereğince, Kurumun prim ve diğer alacakları ödeme süresinin dolduğu tarihi takip eden takvim yılı başından başlayarak on yıllık zamanaşımına tabidir. Kurumun prim ve diğer alacakları; mahkeme kararı sonucunda doğmuş ise mahkeme kararının kesinleşme tarihinden, Kurumun denetim ve kontrolle görevli memurlarınca yapılan tespitlerden doğmuş ise rapor tarihinden, kamu idarelerinin denetim elemanlarınca kendi mevzuatı gereğince yapacakları soruşturma, denetim ve incelemelerden doğmuş ise bu soruşturma, denetim ve inceleme sonuçlarının Kuruma intikal ettiği tarihten veya  5411 sayılı Kanun kapsamındaki kuruluşlar, döner sermayeli kuruluşlar, kamu idareleri ile kanunla kurulmuş kurum ve kuruluşlardan alınan bilgi ve belgelerden doğmuş ise bilgi ve belgenin Kuruma intikal ettiği tarihten itibaren zamanaşımı on yıl olarak uygulanır.

3.1. Zamanaşımının kesilmesi

6183 sayılı Kanunun 103 üncü maddesinde, zamanaşımının hangi hallerde kesileceği belirtilmiştir. Kurum alacağı için zamanaşımı işlemeye başladıktan sonra bu maddede sıralanan  işlemlerden en az birinin gerçekleşmesi durumunda, zamanaşımının kesilmesinde geçmiş olan süre ortadan kalkar ve kesilmenin rastladığı takvim yılını izleyen takvim yılı başından itibaren yeniden işlemeye başlar.

3.2. Zamanaşımını kesen haller

a) Ödeme: Ödeme, hususi şekilleri uyarınca yapılmışsa çekin tahsil dairesine veya bankaya verildiği, paranın bankaya veya postaneye yatırıldığı, münakale emri üzerine paranın Kurum hesabına geçtiği gün yapılmış sayılır ve zamanaşımı da o gün kesilmiş olur. Çek veya münakale emrinin herhangi bir nedenle ödenmemesi durumunda Kurumun borçluya rücu hakkı saklıdır. Bu durumda zamanaşımı kesilmez.

b) Haciz uygulanması: Borçlunun menkul ve gayrimenkul malları ile alacak ve haklarına haciz uygulanması zamanaşımını keser.

c) Cebren tahsil ve takip muameleleri sonucunda yapılan tahsilat: Cebren tahsil ve şekillerini düzenleyen 54 üncü madde uyarınca gösterilen teminatın paraya çevrilmesi, kefilin takibi ve borçlunun iflasının istenmesi sonucu elde edilen tahsilat ile borçlunun taşınır ve taşınmaz mallarının satılması sonucu elde edilen paralar zamanaşımını keser.

d) Ödeme emri tebliği: Kurum alacağını vadesinde ödemeyenlere, 55 inci madde uyarınca tebliğ edilen ödeme emri zamanaşımını keser.

e) Mal bildirimi, mal edinme ve mal artmalarının bildirilmesi: Kurum borçlusunun 59 uncu madde gereğince mal bildiriminde bulunması zamanaşımını kesme nedenidir. Borçlunun malının olup olmaması zamanaşımının kesilmesi bakımından önemli değildir. Zamanaşımının kesilmesi için borçlunun mal bildiriminde bulunması yeterlidir.

Ayrıca, 61 inci madde hükmünce mal edinme ve mal artmalarının, tahsil dairesine bildirilmesi de zamanaşımının kesilmesi için yeterlidir.

f) Yukarıdaki sıralarda gösterilen muamelelerden herhangi birinin kefile veya yabancı şahıs ve kurumların mümessillerine tatbiki veya bunlar tarafından yapılması: Zamanaşımının kesilmesi yönünden yukarıda sayılan beş işlemden herhangi birinin bu kişilere de yapılmış olması da zaman aşımını keser.

g) İhtilaflı amme alacaklarında yargı organlarınca bozma kararı verilmesi: Uyuşmazlık durumunda yargı organlarınca verilen bozma kararı zamanaşımını kesen nedenler arasındadır.

h) Alacağın teminata bağlanması: Alacağın Kanunda öngörüldüğü şekilde herhangi bir teminata bağlanması zamanaşımını kesme nedenleri arasındadır.

ı) Yargı organlarınca yürütmenin durdurulması kararı verilmesi: Yargı organlarınca yürütmenin durdurulması kararının verilmesi zamanaşımını keser.

j) İki kamu idaresi arasında mevcut bir borç için alacaklı amme idaresince, borçlu amme idaresine borcun ödenmesi için yazı ile başvurulması: Amme idareleri arasında mevcut bir borç için alacaklı amme idaresince borçlu idareye yazı ile başvurularak alacağını istemesi zamanaşımını keser. Borçlu amme idaresine yazı ile başvurulması idarece tebellüğ edilmesi manasına gelmektedir.

k) Amme alacağının özel kanunlara göre ödenmek üzere müracaatta bulunulması ve/veya ödeme planına bağlanması: Alacağın özel kanunlara göre ödenmesi için müracaatta bulunulması ve/veya ödeme planına bağlanması da tahsil zamanaşımını keser.

3.3. Zamanaşımının işlememesi

Zamanaşımının işlememesi halini düzenleyen Kanunun 104 üncü maddesi hükmü uyarınca borçlunun  yabancı bir memlekette bulunması,  hileli iflas etmesi,  terekesinin tasfiye edilmesi gibi  hakkında icra takibi yapılmasına imkan bulunmayan hallerde, tahsil zamanaşımı işlemez. Sıralanan sebepler ortadan kalktıktan sonra duran zamanaşımı kaldığı yerden işlemeye devam eder.

YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN GENELGE VE GENEL YAZILAR

Genelge ekinde yer alan (Ek: 11/a, 11/b ve 11/c) tabloda belirtilen genelgeler ve genel yazılar bu Genelgenin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle yürürlükten kaldırılmıştır. Söz konusu genelgeler ile genel yazılar yürürlük dönemlerindeki iş ve işlemlerde kullanılabilecektir.

Bilgi edinilmesini ve gereğini rica ederim.

…………………………..

Kurum Başkanı

 

DAĞITIM :

Gereği : Bilgi :

Merkez ve Taşra Teşkilatına                                      Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına

EKLER DİZİNİ :

Ek: 1- Tecil ve taksitlendirme talep formu (İki sayfa)

Ek: 2- Mali durum bildirim formu (İki sayfa)

Ek: 3- Çok zor durum halinin tespitine ilişkin rapor (Bir sayfa)

Ek: 4/a- Tecil ve taksitlendirme komisyon kararı – Merkez Müdürlüğü (Bir sayfa)

Ek: 4/b- Tecil ve taksitlendirme komisyon kararı – İl Müdürlüğü (Bir sayfa)

Ek: 5- Tecil ve taksitlendirme kabul yazısı (Bir sayfa)

Ek: 6- Tecil ve taksitlendirme bilgi formu (Bir sayfa)

Ek: 7- Tecil faiz oranları (Bir sayfa)

Ek: 8- Gecikme zammı oranları (6183/51. mad. göre)

Ek: 9–      Gecikme zammı oranları (5510/ 89. mad.göre)

Ek: 10–    İcra takip dosyaları tevhit tutanağı (Bir sayfa)

Ek: 11/a- Yürürlükten kaldırılan genelgeler (Dört sayfa)

Ek: 11/b- Yürürlükten kısmi olarak kaldırılan genelgeler

Ek: 11/c- Yürürlükten kaldırılan genel yazılar

 

Ek: 1  TECİL VE TAKSİTLENDİRME TALEP FORMU

 

T.C.

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

………………………….  Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne

……………………………….  Sosyal Güvenlik Merkezine

……………..

 

Müdürlüğünüze/Merkezinize aşağıda türü, miktarı ve dönemleri belirtilmiş olan …/…/……… tarihi itibariyle toplam …………………….. TL borcum bulunmaktadır.

Mali durumumun söz konusu borcu def’aten ödemeye uygun olmaması nedeniyle bu borcumun …… ay süre ile ödeme planına bağlanılarak 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesi gereğince taksitler halinde ödemek istiyorum.

…/…/…. tarihinde ilk taksit (peşinat) olarak …………………………. TL’nı Kurum veznesine / bankaya ödemiş bulunmaktayım.

Tecil ve taksitlendirme şartlarının ihlal edilmesi halinde verilen teminatımın nakde çevrilerek taksitlendirmeye konu bakiye borcumun tahsilini kabul ediyorum.

Mali Durum Bildirim Formu / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir, Yeminli Mali Müşavirce düzenlenen mali durum raporu/bilanço ile teminatın değer tespitine ait rapor, form ekinde sunulmuştur.

Tecil ve taksitlendirme talebimin değerlendirilerek gerekli işlemlerin yapılmasını arz ederim.

 

…./…./…

Tarih-İmza-Kaşe

Ekler:1- Makbuz

2-  Mali Durum Bildirim Formu / SMMM veya YMM Raporu / Bilanço

3-  Teminatın Değer Tespit Raporu

 

Borçluya Ait Bilgiler

T.C. Kimlik No
Adı, Soyadı / Ünvanı
İşyeri/ Sigorta Numarası
Vergi Dairesi ve Kimlik No
Ticaret Sicil No
İşyeri Adresi
İşyeri Telefon No, Faks No 

e-posta Adresi

İkametgah Adresi
İkametgah Telefon No

 

Takip No Borç Türü Ait Olduğu Ay / Yıl Asıl Tutar Gecikme Zammı Toplamı (TL)
1
2
3
4
5
6
7

“Çok Zor Durum” Hali

6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine göre yapılacak tecil ve taksitlendirme işlemlerinde borçlunun “çok zor durum” halinin tespitinde;

“Kasa+Banka+Kısa Vadeli Alacaklar/Kısa Vadeli Borçlar”

formülü sonucu bulunacak oranın “2” ve altında olması halinde, bu durum borçlu açısından “çok zor durum” hali olarak kabul edilir.

Rasyonun “1,50” ve altında olması durumunda  tecil  ve  taksitlendirme işlemi azami 36 aya kadar

Rasyonun “1,51” ila “2,00” aralığında olması durumunda tecil ve taksitlendirme işlemi azami 30 aya kadar,

Rasyosu “2,01” ve üzerinde olması durumunda  borçluların tecil ve taksitlendirme talepleri reddedilir.

eşit taksitler halinde ödenmesini sağlayacak şekilde idarece ödeme planına bağlanır.

Bu süreler azami tecil ve taksitlendirme süresi olup tecil ve taksitlendirmeye yetkili makamlarca daha az sürede tecil ve taksitlendirme yapılabilir.

Borçların tecil ve taksitlendirilmesinde borcun eşit taksitlerle ödenmesi esastır. Ancak borçlularca kademeli ödeme planında ısrar edilmesi ve ünitece borçlunun taksitlerini eşit olarak ödeyemeyecek durumda olduğuna kanaat getirilmesi halinde, en fazla ilk  altı taksit, eşit taksitlere bölünmüş ödeme planındaki  taksit tutarının  % 50 sinden az olmamak kaydıyla kademeli olarak tecil ve taksitlendirilebilir.

“Çok Zor Durum” halinin tespitinde;

A) Tecile konu borç toplamı, borç türü bazında 100.000  TL ve altında olan borçlular ile borç miktarı üzerinde durulmaksızın kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler (şirketler hariç)  için, “çok zor durum” halinin tespitinin  “Mali Durum Bildirim Formu” ile beyan edecekleri bilgiler esastır.

B) Tecile konu borç toplamı, borç türü bazında 100.000  Türk Lirası üzerinde olması durumunda “çok zor durum” halinin tespitinde;

1- Halka açık olan şirketlerin Sermaye Piyasası Kuruluna verdikleri en son bilanço esas alınarak likidite oranı  Kurumca hesaplanır.

2- Bu bendin (1) nolu alt bendi dışında kalan borçlular yönünden ise, 1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununa göre  ruhsat almış  ve faaliyet belgesine sahip Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerce yukarıdaki formüle göre  hesaplanacak likidite oranına göre işlem yapılır.

 

Teminatlar

6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine göre yapılacak tecil ve taksitlendirmelerde

(1) Borçlunun tecil ve taksitlendirmeye konu borç toplamının 50.000 Türk Lirasını (bu tutar dahil) aşmaması şartıyla tecil edilecek borçlar için teminat aranılmaz.

(2) Teminat aranılmaksızın yapılacak tecil ve taksitlendirmelerde, 50.000 Türk Lirası sınırı,  işyeri ve borç türüne bakılmaksızın borçlunun veya işverenin alacaklı Kurum ünitesine olan borç toplamı esas alınarak belirlenir.

(3) Tecil ve taksitlendirilecek Kurum alacaklarının toplam tutarının 50.000 Türk Lirasını aşması durumunda, gösterilmesi zorunlu olan teminat tutarı 50.000 Türk Lirasını aşan kısmın yarısı kadardır.

(4) Teminat aranılmaksızın yapılacak tecil ve taksitlendirmelere ilişkin olarak belirlenen 50.000 Türk Lirası tutarındaki sınır  tecil ve taksitlendirilen borçların toplamı esas alınarak uygulanacağından, borçlunun tecil ve taksitlendirilen ve tecil şartlarına uygun olarak ödeme yaptığı borçları için bu sınır dikkate alınmış ise yeni tecil ve taksitlendirme taleplerinde daha önce tecil edilmiş borç tutarı ile talepte bulunulan borç tutarının toplamı dikkate alınır.

(5) Kurumumuz alacakları teminat aranılmaksızın tecil ve taksitlendirilmiş olmakla birlikte tecil ve taksitlendirme şartlarına uygun ödeme yapılmaması nedeniyle tecil ve taksitlendirme işlemi bozulmuş ise, borçlunun teminatsız tecil ve taksitlendirme uygulamasından yararlanmadığı başka bir tecil ve taksitlendirilmiş borcu bulunmadığı takdirde, 50.000 Türk Lirası tutarındaki teminatsız tecil ve taksitlendirme uygulamasından tekrar yararlandırılır.

(6) Tecil ve taksitlendirilen borç toplamının 50.000 Türk Lirasından fazla olması ve tecil şartlarına uygun taksit ödemeleri devam ettiği sürece borçlu tarafından başkaca borçları için yeni tecil ve taksitlendirme talebinde bulunulduğunda, daha önce tecil edilmiş borçların 50.000 Türk Lirasına kadar olan kısmı için teminat aranılmamış olması nedeniyle, tecil ve taksitlendirilmesi talep edilen borcun yarısı değerinde teminat gösterilmesi istenilir.

 

Teminat olarak gösterilen taşınır ve  taşınmazların değer tespitlerinin yapılması

A) Tecil ve taksitlendirme işlemlerinde teminat olarak taşınmaz gösterilmiş ise değer tespitlerinde;

a)  Ekspertiz Raporu Yönergesi hükümleri çerçevesinde  Kurum teknik elemanlarınca düzenlenen raporlar,

b) Sermaye piyasası mevzuatı çerçevesinde yetkilendirilmiş değerleme uzmanları veya değerleme şirketleri tarafından düzenlenen raporlar,

c) Ticaret, Sanayi ve Deniz Ticaret Odaları ile Türk Mühendis ve Mimar Odaları veya bunların bağlı olduğu Birlik yönetimlerince bilirkişilik, eksperlik ve hakemlik yapma yetkisi verilenler tarafından düzenlenen raporlar,

ç) Bankalar ve sigorta şirketleri tarafından yaptırılan değer tespitine ilişkin raporlar,

d) Hukuk mahkemelerince tayin edilmiş bilirkişilerce düzenlenen raporlar,

esas alınır.

B)  (A) Fıkrasının (a) ve (d) bendlerinde belirtilenler hariç olmak üzere diğer bendlerinde sayılan şekilde  değer tespitine ilişkin düzenlenen raporlarda, rapor düzenleyen ekspertiz veya bilirkişilerin  yetki veya ruhsat belgelerinin  rapora eklenmesi zorunludur.

C) Gösterilen teminat taşınır ise, öncelikle sosyal güvenlik il müdürlüğünde/sosyal güvenlik merkezinde görev yapan icra memurunca değer tespiti yapılır. Taşınırın niteliğine göre bu servislerce ya da Ünite amirince gerek görülmesi halinde bilirkişilere değer biçtirilir ya da ilgili meslek ve esnaf odalarından görüş alınır veya emsal malların piyasa araştırması yaptırılır.

D) Kurum alacaklarına karşılık öncelikle, üzerinde başka idareler ile gerçek veya tüzel kişilerin  haciz, ipotek, rehin gibi kısıtlayıcı takyidatları  bulunmayan ve satış kabiliyeti olan  mallar teminat olarak alınır.

 

Ek:2

MALİ DURUM BİLDİRİM FORMU

T.C.

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

…………………………. Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne

………………………………. Sosyal Güvenlik Merkezine

……………..

 

 

Müdürlüğünüzde / Merkezinizde işlem gören  ……..……………  nolu işyerimden /sigortalılığımdan kaynaklanan ve …/…/……… tarihi itibariyle gecikme cezası ve zammı dahil toplam ….…………… TL tutarındaki borcumun 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesi gereği tecil ve taksitlendirilmesi için …./…./…. tarihi itibariyle mali durumumun tespitine ilişkin bilgiler aşağıda belirtilmiştir.

Beyan ettiğim bilgilerin işyeri defter ve belgelerine uygun ve doğru olduğunu kabul ve taahhüt ederim.

…./…./….

Adı Soyadı

Ünvanı

İmza, Kaşe

 

 

T.C. Kimlik No
Adı, Soyadı ve Ünvanı
İşyeri sicil no (*)
İşyeri sicil no (*)
Vergi dairesi ve no
Ticaret sicil no
İşyeri adresi
İşyeri telefon no
İkametgah adresi

 

…./…./….     Tarihi İtibari İle Mali Durumu Gösterir Değerler (Toplam)**
Kasa Banka Kısa Vadeli Alacaklar Kısa Vadeli Borçlar

1- Bu formun arka sayfasındaki açıklamalar eksiksiz olarak doldurulacaktır.

2- Mali durum tespitine  esas olmak üzere, formda belirtilen bilgilerin işyeri kayıt ve belgeleri ile uyumlu olup olmadığı konusunda  Kurum denetim elemanları inceleme yapmaya yetkili olup, beyan edilen bilgilerin doğru olmadığının anlaşılması halinde, borçlular bu tecil ve taksitlendirme işleminden yararlanma hakkını kaybedeceklerdir.

Not:

(*) Bu bölüm birden fazla işyeri olanlar tarafından doldurulacaktır.

(**) Bu bölümde yer alan değerler toplam olarak belirtilecektir. Ayrıca, ayrıntılı bilgilere arka sayfadaki bölümlerde yer verilecektir.

Kısa Vadeli Alacaklar Hakkında Bilgi

Borçlunun adı Alacağın türü Ödeme vadesi Toplam tutarı (TL)

 

Kısa Vadeli Borçlar Hakkında Bilgi

Alacaklının adı Borcun türü Ödeme vadesi Toplam tutar (TL)

 

Banka Bilgileri

Banka Şubesi Hesap Numarası Bakiye Tutarı (TL)
1
2
3

 

Açıklamalar

KASA:

Borçlunun Vergi Usul Kanunu gereği tutmak zorunda olduğu ticari defterlerine göre mevcut kasa yekunu veya deftere tabi değil ise …/…/……… tarihi itibariyle beyan edeceği kasa yekununu ifade etmektedir. Deftere tabi olan borçlularda bu hesap, borçlunun elinde bulunan ulusal ve yabancı paraların TL karşılığının izlenmesi için kullanılır. Tahsil olunan para tutarları borç, ödemeler ve bankaya yatırılan para tutarları alacak kaydedilir. Hesap daima borç bakiyesi verir veya sıfır olur. Hiçbir şekilde alacak bakiyesi vermez.

 

BANKA BİLGİLERİ:

Banka bilgileri kısmı borçlunun yurt içi ve yurt dışı banka ve benzeri finans kurumlarına yatırılan ve çekilen paralarının izlenmesini kapsar. Bankalara para olarak veya hesaben yatırılan değerler borç, çekilen tutarlar ile üçüncü kişilerce tahsil edilen çek ve ödeme emirleri alacak kaydedildiğinden, bu kısma, borçlunun bankalarda mevcut mevduat hesaplarının şube, banka hesap numarası ve bakiyesi yazılacaktır.

KISA VADELİ ALACAKLAR:

Kısa vadeli alacaklar, en çok bir yıl veya borçlunun normal faaliyet dönemi sonunda tahsil edilmesi gereken alacaklarını kapsar.

KISA VADELİ BORÇLAR:

Kısa vadeli borçlar çok bir yıl veya borçlunun normal faaliyet dönemi sonunda ödenecek yabancı kaynakları kapsar. Mali borçlar, ticari borçlar, diğer borçlar, alınan avans, ödenecek vergi ve diğer yükümlülükler, borç ve gider karşılıkları, gelecek aylara ait gelirler ve gider tahakkukları ile diğer kısa vadeli borçlar gibi alt başlıklardan oluşur.

 

Ek: 3

SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER  VEYA YEMİNLİ MALİ  MÜŞAVİRLER TARAFINDAN  DÜZENLENEN “ÇOK ZOR DURUM” HALİNİN TESPİTİNE İLİŞKİN RAPOR

T.C.

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

………………………….  Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne

……………………………….  Sosyal Güvenlik Merkezine

……………..

 

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 48 inci maddesi gereği borçlarını tecil ve taksitlendirmek üzere başvuruda bulunan aşağıda adı geçen borçlunun tarafımdan tespit edilen …/…/…. tarihi itibariyle “çok zor durum” haline ilişkin bilgi ve belgelerden “Kasa+Banka+Kısa Vadeli Alacaklar/Kısa Vadeli Borçlar” formülü sonucunda bulunan (……………) oranının doğruluğunu kabul eder, rapor muhteviyatının borçlunun işyeri defter ve belgelerine uygun olmadığının anlaşılması halinde, hakkımda Türk Ceza Kanunu  ve 3568 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem yapılmasını kabul ve taahhüt ederim.

…./…./……..

Meslek Mensubu

Adı Soyadı- İmza-Kaşe

Ekler: 1- Ruhsat Belgeleri

2-  Faaliyet Belgesi

3-  Hesaplamalara Esas Belgeler

 

Borçlunun 

T.C. Kimlik No

 

İşyeri Sicil No
Adı Soyadı ve Ünvanı
Vergi Kimlik No
Ticaret Sicil No
İşyeri Adresi
Telefon No, Faks No, e-posta adresi
 

Raporun Tarihi  …/…/….    Sayısı : ……..

Ruhsatname / Faaliyet Belgesi : …………………….

Mali Durumu Gösterir Değerler (Toplam)TL

Kasa Banka Kısa Vadeli Alacaklar Kısa Vadeli Borçlar RASYO
 

Raporu Düzenleyen Meslek Mensubunun

T.C. Kimlik No
Adı, Soyadı ve Unvan
Vergi Kimlik No
Kayıtlı Olduğu Oda
İşyeri Adresi
Telefon, Faks, e-posta

 

Ek:4/a

TECİL VE TAKSİTLENDİRME KOMİSYON KARARI

Karar No: .……./……..

Borçlunun Adı-Soyadı / Ünvanı        : ………………………………………………………….

Takip Kartı No                                   : …………………………………………………………

T.C. Kimlik No                                  : ………………………………………………………….

İşyeri Sicil No                                    : ………………………………………………………….

Vergi Dairesi ve No                           : ………………………………………………………….

Ticaret Sicil No                                  : ………………………………………………………….

Borcun Türü, Miktarı                         : ………………………………………………………….

Borcun Ait Olduğu Ay ve Yıllar       : ………………………………………………………….

Borçlu Tarafından Gösterilmesi

Zorunlu Teminat Tutarı                     : …………………………………………………………..

Borçlu Tarafından Sunulan Teminat : ………………………………………………………….

Teminatın Değeri                               : …………………………………………………………

Borçlunun “Çok Zor Durum” Haline

Esas Rasyosu                                       : …………………………………………………………

Talep Edilen Tecil Taksitlendirme Süresi : …………………………………………………….

 

KARAR:

………………………………………………………………………………………

Ek: 1- Ödeme Planı

 

İcra Memuru                      Servis Şefi /Yetkili                    Müdür Yardımcısı

 

 

 

OLUR

…./…./….

 

 

Merkez Müdürü

 

Ek:4/b

 

TECİL VE TAKSİTLENDİRME KOMİSYON KARARI

Karar No:  …/….

Borçlunun Adı-Soyadı / Ünvanı        : ………………………………………………………….

Takip Kartı No                                   : …………………………………………………………

T.C. Kimlik No                                  : ………………………………………………………….

İşyeri Sicil No                                    : ………………………………………………………….

Vergi Dairesi ve No                           : ………………………………………………………….

Ticaret Sicil No                                  : ………………………………………………………….

Borcun Türü, Miktarı                         : ………………………………………………………….

Borcun Ait Olduğu Ay ve Yıllar       : ………………………………………………………….

Borçlu Tarafından Gösterilmesi

Zorunlu Teminat Tutarı                     : …………………………………………………………..

Borçlu Tarafından Sunulan Teminat : ………………………………………………………….

Teminatın Değeri                               : …………………………………………………………

Borçlunun “Çok Zor Durum” Haline

Esas Rasyosu                                      : …………………………………………………………

Talep Edilen Tecil Taksitlendirme Süresi : …………………………………………………….

KARAR:

………………………………………………………………………………………

 

Ek: 1- Ödeme Planı

 

 

İcra Memuru               Servis Şefi / Yetkili                 Merkez Müdürü / İl Müdür Yardımcısı

 

OLUR

…./…./….

 

 

İl  Müdürü

 

Ek:5

 

T.C.

SOSYAL GÜVENLİK  KURUMU BAŞKANLIĞI

……………  Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü

……….  Sosyal Güvenlik Merkezi

Sayı : B.13.2.SGK.4……………………./

Konu: Tecil ve taksitlendirme talebiniz.

 

 

Sayın :……………………………………………..

………………………………………………

………………..

 

 

İl Müdürlüğümüze /Merkezimize olan …/…/… tarihine kadar hesaplanmış gecikme cezası ve zammı dahil ……………… TL tutarındaki ……………. borcunuzun;

1-   Tecil ve taksitlendirilen borçlarınızın toplamı 50.000 TL’sini aşmadığından teminat göstermenize gerek olmadığı,

Tecil ve taksitlendirilen borçlarınızın toplamı 50.000 TL’sini aştığından,aşan kısmın yarısı olan  …………….TL  tutarında teminat gösterilmesi,

2- Bu borcunuza taksitlendirme tarihinden itibaren yıllık %….. tecil faizi uygulanması,

3- Borca karşılık her ay ödeme planında belirtilen aylık taksit tutarları ile birlikte hesaplanacak faizlerinde ödenmesi,

4- Tecil ve taksitlendirme süresi içinde tahakkuk edecek tecile konu borca ilişkin cari ay borçlarının yasal süresinde ödenmesi,

5- Tecil ve taksitlendirme şartlarına uyulmadığı takdirde tamamı muaccel olacak borç için icra takibine devam edilerek teminatın derhal nakde çevrilmesi,

kayıt ve şartı ile, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 48 inci maddesi uyarınca …./…./…. tarihinden itibaren tecil ve taksitlendirilmesi ve ekte gönderilen ödeme planı çerçevesinde tahsili uygun görülmüştür.

Bilgi edinilmesini, yukarıdaki şartların kabul edildiğinin bir yazı ile bildirilmesini rica ederim.

 

Ek: 1- Ödeme planı

 

Ek:6
TECİL VE TAKSİTLENDİRME BİLGİ FORMU
Borçlunun Adı Soyadı/Ünvanı
Bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü/Merkezi
Borcun Türü ve Dönemi
Borcun Miktarı
Borçlu tarafından talep edilen tecil ve taksitlendirme süresi
Borçlu tarafından gösterilen teminatın türü
Gösterilen teminatın değeri
Teminatın değer tespitinin kim tarafından yapıldığı
Teminat üzerindeki haciz ve ipoteklerin toplamı
Gayrimenkule ilişkin tapu takyidat belgesi
Ünite görüşü
Son iki yıl içinde bozulan taksitlendirme sayısı
İlk taksitin ödenip ödenmediği
Haciz kaldırma taleplerinin olup olmadığı
Tespit edilen rasyo
Düzenleyen  

Adı Soyadı

İmza – kaşe

 

Ek:7

 

YÜRÜRLÜK TARİHLERİNE GÖRE TECİL FAİZ ORANLARI

 

 

Dönemler

 

Faiz Oranları (%)

 

Resmi Gazete Tarihi

09.03.1994 – 06.09.1995        tarihleri arasında 114 09.03.1994 

 

07.09.1995 – 01.02.1996       tarihleri arasında 96 07.09.1995 

 

02.02.1996 – 21.10.1996    tarihleri arasında 144 02.02.1996 

 

22.10.1996 – 09.07.1998 tarihleri arasında 120 22.10.1996
10.07.1998 – 24.01.2000 tarihleri arasında 96 10.07.1998
25.01.2000 – 20.12.2000 tarihleri arasında 48 25.01.2000
21.12.2000 – 30.03.2001 tarihleri arasında 36 21.12.2000
31.03.2001 – 01.02.2002 tarihleri arasında 72 31.03.2001
02.02.2002 – 11.11.2003 tarihleri arasında 60 02.02.2002
12.11.2003 – 03.03.2005 tarihleri arasında 36 12.11.2003
04.03.2005 – 27.04.2006 tarihleri arasında 30 04.03.2005
28.04.2006 – 20.11.2009 tarihleri arasında 24 28.04.2006
21.11.2009 – 20.10.2010 tarihleri arasında 19 21.11.2009
21.10.2010 – ………… 12 21.10.2010

EK:8

6183 Sayılı Kanun Çerçevesinde Bakanlar Kurulu Tarafından Belirlenen Gecikme Zammı Oranları

Genel Tebliğ No Uygulama Tarihi                     Gecikme Zammı Oranı

(%)

359 01/01/1981 – 29/02/1984 tarihleri arasında 1.Ay 10
Diğer Aylar için Aylık 3
367 01/03/1984 – 31/08/1985 tarihleri arasında 1.Ay 10
Diğer Aylar için Aylık 4
370 01/09/1985 – 31/05/1988 tarihleri arasında 1.Ay 10
Takip Eden 5 Ay için Aylık 7
Diğer Aylar için Aylık 5
372 01/06/1988 – 31/12/1988 tarihleri arasında İlk 3 Ay 10
Takip Eden 3 Ay için Aylık 8
Diğer Aylar için Aylık 6
375 01/01/1989 – 31/12/1989 tarihleri arasında İlk 4 Ay için Aylık 10
Diğer Aylar için Aylık 7
378 01/01/1990 – 29/12/1993 tarihleri arasında Tüm Aylar için Aylık 7
381 30/12/1993 – 07/03/1994 tarihleri arasında Tüm Aylar için Aylık 

Her ay için

9
383 08/03/1994 – 30/08/1995 tarihleri arasında Tüm Aylar için Aylık 12
389 31/08/1995 – 31/01/1996 tarihleri arasında Tüm Aylar için Aylık 10
391 01/02/1996 – 08/07/1998 tarihleri arasında Tüm Aylar için Aylık 15
403 09/07/1998 – 19/01/2000 tarihleri arasında Tüm Aylar için Aylık 12
408 20/01/2000 – 01/12/2000 tarihleri arasında Her Ay için 6
411 02/12/2000 – 28/03/2001 tarihleri arasında Her Ay için 5
415 29/03/2001 – 30/01/2002 tarihleri arasında Her Ay için 10
422 31/01/2002 – 11/11/2003 tarihleri arasında Her Ay için 7
429 12/11/2003 – 01/01/2004 tarihleri arasında Her Ay için 4
5035 S.K.4.Md. 02/01/2004 – 01/03/2005 tarihleri arasında Her Ay için 4
434 02/03/2005-20/04/2006 tarihleri arasında Her Ay için 3
438 21/04/2006-21/11/2009  tarihleri arasında Her Ay için 2,5
Seri C Sıra 1 21/11/2009 – 19/10/2010 tarihleri arasında Her Ay için 1,95 

 

Seri C Sıra 2 19/10/2010 tarihinden itibaren Her Ay İçin 1,40 

 

 

 

Ek:9

 

5510 sayılı Kanuna Göre Gecikme Zammı Olarak Uygulanan  Devlet İç Borçlanma Senetlerinin Aylık Ortamla Faiz  Oranları

 

Aylık DİBS ORANLARI
Ay/Yıl 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011
Ocak 1.91 1.49 1.10 1,56 1,26 1,26 0,64 0,57
Şubat 1.81 1.36 1.10 1,45 1,30 1,17 0,64 0,65
Mart 1.84 1.32 1.09 1,52 1.35 1,12 0,67 0,71
Nisan 1.75 1.33 1.09 1,47 1,41 1,05 0,70 0,71
Mayıs 2.13 1.34 1.17 1,45 1.50 0,92 0,76 0,67
Haziran 2.05 1.22 1.40 1,43 1.64 0,96 0,70
Temmuz 1.97 1.25 1.64 1,36 1,57 0,88 0,66
Ağustos 2,77 1.87 1.25 1.56 1,43 1,46 0,76 0,64
Eylül 2.35 1.91 1.16 1.61 1,41 1,44 0,73 0,63
Ekim 2.16 1.73 1.14 1,67 1,27 1,57 0,61 0,61
Kasım 2.12 1.73 1.11 1,59 1,26 1,63 0,68 0,61
Aralık 2.07 1.75 1.11 1,63 1,28 1,43 0,72 0,62

Ek:10

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

 

…………….. Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü

…….………. Sosyal Güvenlik Merkezi

Kurumumuza olan borçlarının takip ve tahsili için hakkında 6183 sayılı Kanun hükümleri uyarınca cebri takip işlemlerine başlanılan …………..…………………… ……………………………………………. nin aşağıda icra takip numaraları yazılı dosyalarının  birleştirilmesine karar verilmiş olup, bundan sonra bütün haciz ve satış işlemleri ile yazışmalar borçlu hakkında ilk  önce açılan icra takip dosyası olan Tevhitli  ………….. numaradan yapılacaktır.

 

İcra Memuru              Servis Şefi /Yetkili                 Müdür Yardımcısı

 

O L U R

 

…../…../

 

 

Müdür

 

Tevhit edilen icra takip dosya numaraları

 

1 – …………………………….

2 – …………………………….

3 – …………………………….

4 – …………………………….

5 – …………………………….

6 – …………………………….

7 – …………………………….

8 – …………………………….

9 – …………………………….

10 – ……………………………

 

 

Ek:11/a
YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN GENELGELER
SIRA NO GENELGENİN
TARİHİ SAYISI KONUSU
1 01.10.1994 16-93 Ek 6183 sayılı Kanun gereğince yürütülecek icra, takip ve haciz işlemleri
2 10.11.1994 16-94 Ek Tecil ve taksitlendirme işlemleri, gecikme zammı ve harcırahlar
3 10.01.1995 16-103 Ek 6183 sayılı Kanun uyarınca yürütülecek icra takip, haciz ve satış işlemleri
4 28.06.1995 16-108 Ek 6183 sayılı Kanun uyarınca yürütülecek işlemler
5 11.07.1995 16-109 Ek 6183 sayılı Yasanın uygulanması
6 18.09.1995 16-113 Ek Tecil faizi mahsup ve Anayasa Mahkemesi kararı
7 08.11.1995 16-115 Ek 3986 sayılı Kanun kapsamına giren prim borçlarının tahsili
8 02.02.1996 16-122 Ek Tecil faizi
9 27.09.1996 16-131 Ek İcra takipleri
10 31.10.1996 16-132 Ek Tecil faizi
11 26.12.1996 16-134 Ek Tecil ve taksitlendirmede mahsup şekli
12 29.07.1997 16-143 Ek Prim tutarlarının tam ve zamanında ödenmesi
13 11.08.1997 16-145 Ek Prim borçları
14 22.12.1997 16-152 Ek Cüz’i Kurum alacakları
15 22.04.1998 16-159 Ek Tecil ve taksitlendirme yetkilerinin artırılması ve icra takiplerine ilişkin üç aylık çalışma raporlarının gönderilmesi
16 30.04.1998 16-160 Ek Mahsup işlemleri
17 14.07.1998 16-164 Ek Tecil faizi
18 10.08.1998 16-166 Ek 6183 sayılı Yasada yapılan değişiklikler
19 13.08.1998 16-167 Ek Kurumumuz alacakları
20 02.09.1998 16-170 Ek 2925 sayılı Kanuna göre tahsil edilecek primler
21 18.09.1998 16-172 Ek 6183 sayılı Kanuna göre yürütülen icra takip işlemlerine ilişkin çalışma raporları
22 02.12.1998 16-176 Ek Gayrimenkul mal satış ilanları
23 29.12.1998 16-180 Ek Mahsup işlemleri
24 15.01.1999 16-182 Ek Tecil ve taksitlendirme yetkilerinin artırılması
25 06.05.1999 16-188 Ek Kurum alacaklarının tecilinde teminat alınmayacak tutar
26 25.01.2000 16-208 Ek Kanuni faiz ve temerrüt faizi
27 23.02.2000 16-211 Ek Tecil faizinin mahsubu
28 01.09.2000 16-227 Ek Belediyelerden olan alacaklarımızın tahsili
29 25.09.2000 16-229 Ek Tecil ve taksitlendirme yetkilerinin artırılması
30 05.10.2000 16-231 Ek Belediyelerden olan alacaklarımızın tahsili
31 11.01.2001 16-236 Ek Tecil faizi
32 09.04.2001 16-243 Ek Tecil faizi ve belediyelerin borçlarından dolayı kademeli ödeme planı düzenlenebileceği
33 30.04.2001 16-244 Ek Kurum alacaklarının yıllık %3 oranında tecil faizi alınarak tecil ve taksitlendirilmesi hk.
34 30.07.2001 16-247 Ek Kurum alacaklarının taksitlendirilmesi
35 19.10.2001 16-250 Ek 16-244 Ek ve 16-247 Ek sayılı Genelgeler uyarınca yapılacak taksitlendirmeler
36 12.02.2002 16-256 Ek Tecil faizi
37 06.03.2002 16-257 Ek Gayrimenkul satış ilanları
38 19.03.2002 16-259 Ek Kurum alacaklarının yıllık %3 oranında tecil faizi alınarak yeniden tecil ve taksitlendirilmesi
39 16.04.2002 16-261 Ek Kurum alacaklarının 18 ay taksitle ödenmesinde geç ödenen taksitlere uygulanacak tecil faizi
40 26.06.2002 16-266 Ek 6183 sayılı Kanun uyarınca yürütülen icra takip işlemleri
41 20.08.2002 16-271 Ek Kanuni faiz
42 05.09.2002 16-273 Ek Kurumumuz alacaklarının 18 aylık taksitlendirme işlemlerinde ödenmeyen taksitler
43 03.10.2002 16-274 Ek 16-244, 16-247 Ek sayılı Genelgelere getirilen ek kolaylıklar
44 08.10.2002 16-275 Ek Kanuni faiz
45 04.03.2003 16-284 Ek Kurum alacaklarının 18 ay taksitlendirilmesi
46 21.04.2003 16-286 Ek Taksitlendirme
47 09.05.2003 16-288 Ek Kanuni faiz
48 26.09.2003 16-298 Ek 16-259 Ek ve 16-284 Ek sayılı Genelgeler
49 05.12.2003 16-304 Ek Tecil faizi oranı ile eğitime katkı payı ve özel işlem vergilerinde katkı payı
50 13.02.2004 16-308 Ek 16-259 Ek, 16-284 Ek ve 16-298 Ek sayılı Genelgelere göre yürütülen 18 aylık taksitlendirmeler
51 27.04.2004 16-315 Ek İlan yoluyla tebliğ ve zaman aşımını kesen haller
52 29.04.2004 16-316 Ek Tecil, taksitlendirme yetkileri
53 14.03.2005 16-333 Ek Tecil faizi oranı ile damga vergisi,  eğitime katkı payı ve özel işlem vergilerinde gecikme zammı oranı
54 27.05.2005 16-345 Ek Prim ödeme yükümlülüğünü aksatan işverenler
55 03.08.2005 16-349 Ek Kanuni faiz
56 02.05.2006 16-371 Ek Tecil faizi oranı ile damga vergisi,  eğitime katkı payı ve özel işlem vergilerinde gecikme zammı oranı
57 21.08.2006 16-381 Ek Tecil ve taksitlendirme yetkilerinin artırılması ve tecil ve taksitlendirme işlemlerinde dikkat edilecek hususlar
58 05.01.2007 16-386 Ek Prime esas kazançların alt ve üst sınırları, idari para cezaları, ilan yoluyla tebliğ edilecek tutarlar ve damga vergisi
59 06.02.2007 2007-10 Tecil, taksitlendirme yetkileri ile usul ve esasları
60 09.04.2007 2007-23 6183 sayılı Kanunun 79 uncu maddesinde yapılan düzenlemeler
61 25.03.2008 2008-16 Tecil ve taksitlendirme usul ve esasları ile satış süreçleri
62 03.02.2009 2009-20 Tecil, taksitlendirme yetkileri ile usul ve esasları
63 05.03.2009 2009-36 Tecil, taksitlendirme yetkileri ile usul ve esasları
64 06.05.2010 2009-59 Hak alacak haczi yapılmış borçların tecil ve taksitlendirilmesi
65 03.12.2009 2009-147 Tecil faizi ile gecikme zammı oranları
66 07.05.2010 2010-60 Fazlaya İlişkin hacizler
67 07.05.2010 2010-61 İlan yoluyla tebliğ ve gayrimenkul satış ilanı
68 07.06.2010 2010-71 Alt işverenlerin borçları
69 01.11.2010 2010-119 Tecil faizi ile gecikme zammı oranları

 

Ek:11/b
YÜRÜRLÜKTEN KISMİ OLARAK KALDIRILAN GENELGELER
(6183 SAYILI KANUNUN UYGULANMASINA İLİŞKİN BÖLÜMLER)
SIRA NO GENELGENİN KALDIRILAN BÖLÜM
TARİHİ SAYISI KONUSU
1 29.12.1998 16-180 Ek Mahsup işlemleri C-Cebri tahsilatta mahsup
D-Tecilde mahsup
E-Tecil bozulduğunda mahsup
işlemleri
F-Diğer işlemler
2 28.01.2000 16-209 Ek Gecikme zammı ve tecil faizi Tecil faizi
3 25.10.2007 2007-81 Kurum alacaklarının otomatik olarak icra havuzuna aktarımı, icra takip haciz ve satış servislerinin yeniden yapılandırılması İcra takip haciz ve satış servislerinin yeniden yapılandırılması
4 03.01.2008 2008-1 Kurum alacaklarının icra takip işlemleri Haciz ve satış işlemlerine ilişkin süreler

 

Ek:11/c
YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN GENEL YAZILAR
SIRA NO GENEL YAZININ
TARİHİ SAYISI KONUSU
1 08.07.1994 520783 6183 sayılı Kanun uygulaması
2 04.10.1994 735564 İcra takip haciz ve satış işlemlerinde kullanılacak belgeler
3 24.02.1995 151269 6183 sayılı Kanun uyarınca yürütülen işlemler
4 26.12.1996 909358 Prim ve gecikme zammı alacakları
5 15.05.1998 353027 Kurumumuz alacakları
6 10.06.1998 436671 Kurumumuz alacakları
7 18.05.1999 350502 Haciz bildirileri
8 25.06.1999 458127 İlan yoluyla tebliğ
9 24.09.1999 685261 Mahsup işlemleri
10 25.11.1999 872708 Teferruat haczi
11 07.02.2000 82660 Telefon hacizleri
12 09.02.2000 87390 Kanuni faiz
13 18.02.2000 115719 Kurumumuz alacaklarının tahsili
14 10.03.2000 183722 Tecil faizi
15 22.03.2000 194824 İcra takiplerine ilişkin masraflar
16 14.04.2000 269168 Kurumumuz alacaklarının tahsili
17 25.05.2000 381382 Kurum alacaklarının takip ve tahsili
18 20.07.2000 520198 Yediemin depoları ve primlerini düzenli ödeyen işverenler
19 08.09.2000 634752 Tecil ve taksitlendirme işlemlerinde aranan hususlar
20 25.10.2004 804165 6183 sayılı Kanunun 41 inci maddesinin 7 nci fıkrasının iptali
21 10.01.2005 17047 Fazlaya ilişkin hacizler
22 14.03.2005 178717 İlan yoluyla tebliğler
23 15.03.2005 181951 5272 sayılı Belediye Kanunu

←SGK 2011/53 Genelgesi  Önceki Sayfa

—————————————————————————————————————————————-

(*) T.C.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğü
GenelgeTarihi:21/06/2011
Sayı  : B.13.2.SGK.0.010.06-010.06.02
Konu: İcra takip haciz ve satış işlemleri
GENELGE 2011/53


Ayrıca Bakınız...

İŞYERİNDE ÇALIŞMADIKLARINA DAİR BİLDİRİM TEBLİĞİ DEĞİŞİKLİĞİ

İSTİRAHATLİ OLAN SİGORTALILARIN İŞYERİNDE ÇALIŞMADIKLARINA DAİR BİLDİRİMİN İŞVERENLERCE SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA  GÖNDERİLMESİNE İLİŞKİN USUL VE …

Kanber Kılınç (a) Mesaj Yaz!



Lütfen, Bilgilerinizi Eksiksiz Yazınız! Gönder

Mesajınız Başarılı Olarak Gönderildi!